NederlandsEnglish

Zoek een spreker

Oliviero Toscani

Branding- en marketingpionier en topfotograaf

Oliviero Toscani''s internationaal erkende werk omvat bedrijfsfotografie en reclamecampagnes. Het was de creatieve kracht achter enkele van de succesvolste merkencampagnes, zoals voor Benetton, Esprit, Valentino, Chanel en Fiorucci. De meeste van zijn Benetton-campagnes berustten op controversiële foto''s, vaak met slechts het bedrijfslogo ''United Colors of Benetton'' als bijschrift. Samen met de regio Toscane is hij bezig een nieuw onderzoekscentrum voor moderne communicatie op te richten, genaamd ''La Sterpaia''.

"De man achter enkele van de meest memorabele en controversiële reclamecampagnes in de geschiedenis"

Oliviero Toscani

Meer informatie

Oliviero Toscani werkte als modefotograaf voor tijdschriften als lle, Vogue, GQ, Harper''s, Esquire en Stern. In 2005, vijf jaar na zijn ontslag bij Benetton, trok hij opnieuw de aandacht met zijn foto voor een reclamecampagne van het herenmodemerk Ra-Re. In 1993 richtte hij Fabrica op, een internationaal onderzoekscentrum voor toegepaste kunsten in de moderne communicatie. In 1990 bedacht, creëerde en leidde hij Colors, een culttijdschrift dat de trend zette voor talloze redactionele vernieuwingen en communicatieprojecten. Voor zijn werk heeft hij vele prijzen gewonnen

Wat heeft hij u te bieden?

Oliviero Toscani schuwt de controverse niet en staat bekend als een uniek, meesterlijk en zeer creatief individu. Door zijn gave te communiceren op manieren die voor traditionele multinationals ondenkbaar zijn, bieden zijn presentaties interessante inzichten in de mentaliteit van de ware pionier. Toscani''s werk kan worden gezien als een vorm van cynisme of als een manier om het debat rond maatschappelijke vraagstukken aan te wakkeren. Of misschien beide.

Stijl van presenteren

Oliviero Toscani is een openhartig en gepassioneerd spreker met een kleurrijk karakter. Hij is zelfbewust over schijnbare tegenstellingen in zijn karakter en werk.

Talen

Hij presenteert in het Italiaans en Engels.

Wilt u meer weten?

Bel ons of stuur ons een e-mail om precies te weten wat hij voor uw evenement zou kunnen betekenen.

Hoe kunt u hem boeken?

Via telefoon of e-mail. Zie hieronder voor details.

Thema's

  • Ware kleuren van Oliviero Toscani
  • Hoe ontsluit je het ware potentieel van reclame?
  • Branding en marketing
  • Moderne Communicatie
  • Moderne communicatie
  • Creativiteit en innovatie
  • De macht van de media

Publicaties

  • 2010
    Guy Bourdin. Polaroids (met Guy Bourdin)
  • 2009
    Workwear. Work. Fashion. Seduction (met Olivier Saillard)
  • 2006
    Gay Pride. orgullo gay: la historia
  • 2000
    1000 Extra/Ordinary Objects (met Colors Magazine)

Hoe kunnen we u helpen?

Om meer informatie of een offerte over deze spreker te krijgen, druk op:

Contact

U kunt ons ook bellen:
+31 (0) 10 845 0198
+31 (0) 6 50 55 06 46

Of een mail sturen:
info@celebrityspeakers.nl

Gerelateerde links